Nieuwe hybride-modellen in aantocht

E-TECH-Range

Na Clio E-TECH Hybrid, Captur en Mégane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid breidt Renault zijn hybridegamma uit met drie nieuwe modellen met deze nieuwe technologie. De introductie van microhybridisatie op 12 V voor Arkana en Captur vervolledigt het motorenaanbod; alle elektrificatieniveaus zijn nu verkrijgbaar, om in alle behoeften te voorzien en toch toegankelijk te blijven.

DE E-TECH-TECHNOLOGIE

De E-TECH Hybrid-technologie, ontwikkeld en gepatenteerd door de ingenieurs van Renault, combineert twee elektromotoren, een innovatieve versnellingsbak met dubbele koppeling en een verbrandingsmotor. De batterij van de E-TECH Plug-in Hybrid biedt een grotere capaciteit om dagelijks nog meer elektrisch te rijden.

De hybridetechnologie van Renault maakt het mogelijk om:

  • tot 80% van de tijd elektrisch te rijden in de stad en tot 40% zuiniger te rijden met een E-TECH Hybrid.
  • tot 65 km puur elektrisch te rijden in de stad en tot 135 km/u te genieten van het rijplezier van de elektromotor in een E-TECH Plug-in Hybrid.
    De Renault E-TECH-technologie biedt alle voordelen van een elektrische motor: een stille start en regeneratie van de batterij bij het vertragen en remmen ten dienste van het rijplezier.

NIEUWE RENAULT ARKANA E-TECH HYBRID

Renault breidt zijn gamma verder uit met de komst van een nieuw voertuigconcept in Europa: de coupé-SUV. Renault Arkana biedt een hoogtechnologische bestuurderspost en een onovertroffen plaatsaanbod voor gezinnen en grote laadvolumes.

Renault Arkana is verkrijgbaar in een ongeziene hybrideversie met de E-TECH Hybrid 140 pk en een batterij van 1,2 kWh (230 V). Bovendien wordt dit aanbod aangevuld met een micro-hybridisatieoplossing op 12 V voor de 1,3 TCe 140.

NIEUWE RENAULT CAPTUR E-TECH PLUG-IN HYBRID

De referentie onder de technologische en geconnecteerde stads-SUV’s, marktleider in zijn segment in Europa, beschikt nu over een E-TECH Hybrid-motor die de E-TECH Plug-In Hybrid-versie aanvult. Deze motor biedt een uitstekende respons dankzij een batterij van 1,2 kWh en een gecombineerd vermogen van 140 pk. Tijdens het gebruik zal de klant genieten van een maximaal rijplezier en een laag verbruik zonder dat hij hoeft op te laden.

Ook voor de 1,3 TCe-benzinemotoren maakt een micro-hybridisatieoplossing op 12 V zijn opwachting, waardoor Captur opnieuw het meest volledige geëlektrificeerde gamma in zijn segment kan aanbieden.

De Renault Captur is er nu ook in een R.S. Line-uitvoering. Die heeft specifieke emblemen, hertekende voor- en achterbumpers, een F1-spatbord en exclusieve lichtmetalen velgen. Binnenin heeft hij een zwarte interieurhemel, een specifieke zetelbekleding, een stuur met rode stiknaden, sierelementen in koolstoflook en aluminium pedalen. Deze topversie staat garant voor een sportieve uitstraling met unieke eigenschappen, ongeacht de gekozen motor.

NIEUWE MÉGANE BERLINE E-TECH PLUG-IN HYBRID

Nieuwe Mégane plukt de vruchten van een recente restyling met een in detail herzien design, een ergonomischer en moderner interieur en de beste technologieën op het vlak van connectiviteit, multimedia en rijhulpsystemen.

Na de Grandtour-versie is Nieuwe Mégane Berline nu verkrijgbaar met de E-TECH Plug-in Hybrid-motor die de voordelen en sensaties van elektrische wagens combineert zonder compromissen te sluiten op het vlak van rijbereik. Deze technologie, die 160 pk ontwikkelt, beschikt over een batterij met een capaciteit van 9,8 kWh (400 V) en een autonomie die het mogelijk maakt om 50 kilometer volledig elektrisch te rijden in de gemengde cyclus (WLTP) en tot 65 kilometer in de stad (WLTP City).

Renault Arkana E-TECH Hybrid, Captur E-TECH Hybrid en Mégane E-TECH Plug-In Hybrid zullen vanaf het eerste semester van 2021 beschikbaar zijn.